Violent removal of my eyelash extensions

Finaallllllllly.

This morning, I woke up and I have no idea why but I had this sudden irresistable urge to pluck off all my eyelash extensions.

So I did!

I started flipping them around, tugging here and there… and I managed to pull off 3/4 of them without much pain or have any of my own eyelash fall off.

But the rest were sooo stubborn… and I hate discomfort around my eye area so I panicked until I started tugging quite vigorously and accidentally woke James up cos he was lying right next to me and he just stared at me as though I’m the weirdest creature on earth, with my eyelash extensions half gone and the other half dangling off my eye.

So I got up and got some oil and started to remove them…. Was quite painful actually. Should have gone to Milly’s to remove them but I was lazy to go allll the way to FEP…

So after a LOT of pain and stupidity (should not have attempted to remove them myself in the first place, girls, do not try this at home!)

NOW THEY’RE ALL OFF!!! HURRAY.

Although I look very ugly without make up now, I love the feeling of splashing water onto my face without worry and rubbing my eyes every morning!

And I missed my mascaraaaaaaaaaaa. Hehehe I was grinning to myself like an idiot just now as I applied like five coats of mascara o___o

Super close up of my eye!

Anna Sui’s mascara rockkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkks.

My own eyelashes are SUPER scarce now though. Probably cos they were damn botak to begin with… and I must have plucked half off just now… so yeah. Doesn’t matter.

To be honest, I don’t really care about my real lashes cuz I swear by fake ones. My real ones just don’t exist.

But I think I’ll go put on new lash extensions soon.. the previous ones weren’t too “Qiao” thats why I couldn’t stand them. Lash extensions are very comfortable and pretty actually, neither are they painful..

Unless you’re an itchy-hand idiot like me.

Ok so like anyway I feel damn bo liao now!! I’m all dressed up and ready to go attend Jayden’s 21st Birthday Party butttt I’m waiting for Fidel to be done.

I MISS HER LOADS!!! So happy gonna see her later :D

But now I got nothing to doooooooooo!

I think I should just head down now and start eating, HAHAHA. Jayden’s quote - “Whenever I pass by Jessica, she’s always eating.”

KKKK anyway I am super in love with my outfit today cos 1) It’s very comfortable and 2) It’s pink and pretty!

Finally I got myself a new pair of white shorts that’s super comfy. Since my favourite pair got lost like monthhhhss ago, I haven’t been wearing shorts much but all that’s gonna change now!

How come recently my posts all so bimbotic?! Whining about appearance, posting pics from make up event, etc etc…

DEEP & INSPIRATIONAL POSTS COMING SOON!

*cough*

GOING GENTING IN A WEEK WITH FAMILY AND BABY HEHEHEHE.

Can’t wait.

xoxo,
Jess

xoxo,
Jess

Professionally taken pics @ STAGE event

Just received the pictures that were taken by the professional photographer @ The STAGE Cosmetics Workshop Event…

Here are some funny random ones.. Note :

Without make up and in the process of applying it – not a girl’s most flattering moment.

Me and Fidel, me applying concealer while Fidel is giving her retarded and adorable expression as usual. LOL.

LOOK! My hair still looks quite straight, healthy and shiny here. Evidence that I tried to maintain it…

Fidel looks like o___o and I look like =___=

LOL

Eyebrow drawing horrors~

I look so frustrated HAHAHAHA

People staring at me while the MUA does my brows o.o

Da baabbbessss!

xoxo,
Jess

xoxo,
Jess

Whiny rants about my appearance

I’ve been feeling weirdly self-conscious lately. *shifty eyes*

I mean, I’ve always been quite concerned with how I look but lately I feel as though I look damn weiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiird.

Maybe it’s because I’ve become fatter so my face has weird unsightly bulges all over, especially when I smile

Or maybe it’s the gray lens that makes my eyes look damn cock-eyed and alien-ish.

Or maybe…. ZZZZ!

Just one of those days when you’re not feeling the most attractive.

Camwhoring with a high-res digital camera is honestly fcking scary. Every flaw is so bloody obvious! Just when I thought my make up looks good and I’m ready to leave the house, I had to take a pic with my 10 megapixel cam, then zoom in on my face and I got a very unpleasant surprise.

I haven’t been looking into the mirror or observing how I look closely recently, and I think I’d better start soon. If not everytime I look into the mirror I get a shock.

It’s like, “wtf, the last time I remember I was more attractive?!”

So sad, always the case.

LOL I kinda whined to my mum today while we were out shopping and she was like “You ah, don’t complain ah, you’re already very lucky… one day you really complain until ugly then you know”

:(

But I’ve finally switched back to GEO lenses! I love the obvious colour effect whenever I wear Freshkon but I most of the time in pics I look damn alien la!!!! Especially with gray. It was still ok with brown.

Alien eyes T_T

Alien eyeeeeeeeeessssssssss T____T

Now that I’m back to the “pupil enlarging” lenses, I feel as though I have too much pupil and too small eyes, cos the pupil definition is overpowering.

But at least I still look a lot more human in pictures!

Yes I know my hair looks back to what it was before it was all pretty healthy and shiny.

I FAILED!


I TRIED… I DIIIIIIID.

But it just kinda died on me slowly… so ya. I’m stuck with my curls for now. Blowing it straight everyday didnt work. Nor did applying a shitload of conditioner or treatment or moisturizer. Plusss it’s such a chore to maintain. I think I need to go for rebonding or smth. I dunno la.

Haven’t decided yet. What I have decided though, is to cut my fringe! Everytime I see someone with bangs, there’s a lot of little voices screaming inside my head “BANGSSSSSSSSSSSSSSSSSS!”

Anyway the stupid fringe is always covering half my eye (like the pic u see above) so I might as well cut it, cos when it’s short I can’t do anything about it so I can stop procrastinating and annoying myself.

Remember I’ve talked about teeth whitening since FOREVER?

Anyway riiight before I picked up my phone to make an appointment with Fabulous Smile, I googled some reviews and they were horrific! Omg you won’t believe them. Thank god I didn’t do it with them.

So now I have to find another reliable and good dental clinic to get my whitening done.. am thinking of this forgot-what-name-clinic @ Vivo, read good reviews but it’s like I dunno, 1k? O____O

1k I could eat a lot of food leh!

HAHA ok wtf.

I’m not so sure if I’m ready to spend 1k on teeth whitening yet. Maybe I’ll do it after I get my pay from my upcoming shoots so I won’t feel guilty for spending money excessively/unnecessarily~

And you know what?!

All along I’ve always thought the main problem with my legs is that my thighs are big but only today then I realize it’s my calfs that are huge lor!

I have wayyyyy too much meat around my calf area. Like my thigh area looks proportionately big to my whole body cos I am tall and have broad shoulders, big hips, flabby etc but my calfs are just shockingly big! I think I’ll take a pic tmr or something to show I’m not bluffing.

Why do I have big calfs and not big eyes?!

Anyway since CNY is over, no more excuse for me to indulge in sinful food too often.

I have to become healthier! I have this nagging feeling that I’d die very young. And I always feel terribly weak.

I’ve started taking veggies a lot more, hurrah! Who knows how long I’ll stick to this? A week? LOL.

Not only do I have low blood pressure and anemia, I also don’t exercise often and my immune system is terrible, so I fall sick really easily…

This is not me telling the world I want to be thin, btw. It’s just me whining pointlessly FFS. It’s damn annoying whenever ppl say I’m a hypocrite cos I always claim I’m confident about myself but then sometimes I complain about this and that also.

It’s the same thing as I’m living a comfortable and happy life, I won’t complain about being poor but if I could be richer… WHY NOT?!

So ya.

Anyway poor you, stuck with reading my utter bullshit at 3AM lol. Nobody wants to talk to Jessie at 3am ;_________;

I’d better sleep soon, I’m doing some recording tomorrow!

It’s just something I’ve wanted to try for a longgg time… and finally I have the chance to do it!!!! I’ve always dreamt of being a famous singer, but I know I don’t have the talent for it.

Buttt… I can just pretend tomorrow ;)

If I think I don’t sound bad enough, I’ll post it on my blog and share it with you guys… I’m keeping my fingers crossd -___- I want it to be something I can listen to without cringing myself.

Nightttttttttt!

xoxo,
Jess

xoxo,
Jess
Previous Posts12345